Skrivartävlingar

Nya tävlingar tillagda på tipssidan! Jag höll på att missa Harlequins författartävling 2015 men uppmärksammades av Ylva Karlsson. Det finns också en tävling från Liv i Sverige (tack Irene på Skrivarsidan), en från Läromedia bokhandel och en från Fantasiförlaget (tack Ahrvid).

Här är aktuella listan med pågående skrivartävlingar!

Från Harlequins hemsida

Så här går det till:

Första kapitlet

Vi letar efter Sveriges bästa romancemanus! Skicka in ditt bidrag bestående av det första kapitlet (max 5000 ord) och ett synopsis på 100 ord, som förmedlar storyns detaljer såsom handling, karaktärer, konflikter och miljö. Maila in ditt bidrag till tavling@harpercollins.se. Glöm inte att skriva FÖRFATTARTÄVLING i ämnesraden. Ett bidrag per person tack!

Finalister

Vår jury väljer ut de bästa bidragen, och dessa författare får sedan skicka in ett komplett manus. Vi hör av oss via e-post och telefon, så glöm inte att lämna korrekt kontaktinformation när du anmäler dig.

Toppfem-finalister

Harlequins redaktörer kommer att läsa och bedöma manusen från finalisterna och välja ut de fem bästa som sedan kommer att publiceras för omröstning på harlequin.se. (OBS! Endast fullständiga manus kommer att bedömas.)

Offentlig röstning

När det är dags för omröstning behöver vi allas hjälp! Läs alla fem manusen och rösta på din favorit. Det är till stor hjälp att veta vad ni gillar när vår jury ska utse en vinnare i tävlingen!

Grand Prize!

Vi tillkännager namnet på vinnaren den 1 februari 2016. En lycklig vinnare kommer att erbjudas ett bokkontrakt, och publiceras antingen som tryckt bok och/eller som e-bok. Andra pris består av en halvdags konsultation med en av Harlequins redaktörer. Tredje pris är ett års prenumeration på valfri serie. Gör dig redo att skicka in ditt första kapitel – och för att rösta. Stort lycka till!

This entry was posted in Skrivartävlingar and tagged , . Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.