Hisspitch

Lärde mig härom dagen ett nytt ord: hisspitch!

Så här förklarar Kristina Svensson ordet: En eller två meningar (så lång tid som det tar att åka mellan två våningsplan i en hiss) där ni beskriver boken så säljande att personen som delade hiss med er säger den ska jag köpa.

Detta är min hisspitch för böckerna om Lillemor:

Pusselmord i mysmiljö med god mat och dryck. Lyckas du lösa gåtan före detektivdamen?

Men som gott alternativ har jag lappen Ylva Stockelberg skrev till mig på Sydkattens utställning, när vi delade monter.

3-4 mord för 99:– (idag)

Jag har sparat den som ett kärt marknadsföringsmaterial.

Det här inlägget postades i Blogg, Deckare, Ditt och Datt på Måfå, Författa och marknadsföra, Författarkollegor, Språk och ord och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.