Hemsida

Böcker ska inte bara skrivas utan även marknadsföras och då kan man behöva en hemsida, som denna. Jag läser i CFO World fyra tips för en bättre hemsida:

  1. Tydligt budskap. Kan man förbättra där? Kanske. Vad är egentligen mitt budskap, det kan man alltid fundera över.
  2. Rörligt material. Absolut något jag önskar att lägga till i layouten! Det har legat på första plats sedan jag startade sidan men är inte så lätt att få till så det blir bra.
  3. Enkelhet. Att underlätta för besökaren att hitta. Man bygger till och ökar på, det gäller att snygga till obland så det inte blir ett lapptäcke att gå vilse i. Det kan nog vara dags igen snart för min del.
  4. Kontaktbarhet. Här är kanske det viktigaste och enklaste för mig att förbättra.

Jag klassar mitt åtgärdsbehov: 4 snarast, 3 kort därefter, 2 så snart jag finner teknik för det medan 1 får vänta, det känns inte så brådskande.

Hur ser det ut för din sida, var finns din största förbättringspotential?


Det här inlägget postades i Författa och marknadsföra och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Hemsida

  1. Tora Greve skriver:

    Det där med rörligt material var en 1990-tals grej som de flesta har gått bort ifrån. Vissa reklamsidor brukar det. Det bästa jag sett i den väg var Telenors hund, där bara nosen var rörlig.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.