Marknadsföring är temat på Kreativt skrivande 3 i Luleå denna månaden och försynen gav mig igår det andra tipset på bara ett par dagar. Det förra tipset gällde Instagram. Även denna gång kommer det från Ann Ljungberg, denna fantastiskt energiska människa som faktiskt även låg bakom den första antologi jag publicerades i ”Önska” 2013 och som driver Litterära Konsulter.
Nu gäller det att synas via Facebook och under april finns en utmaning i gruppen Cool Content Club Sverige för att synas mer genom sin företagssida på Facebook, tex. som författare. Så här skriver Ann:
Ann Ljungbergs brev till företagare
Hej!
I FB-gruppen Cool Content Club Sverige startar vi nu en utmaning, som varar under resten av april, där vi lägger fokus på att få mer engagemang på våra företagssidor på Facebook. Som du säkert vet har det blivit allt svårare att nå ut som företagare på Facebook, utan att betala för annonser – men det finns knep och dem berättar jag om i gruppen i eftermiddag. Du är varmt välkommen att gå med om du inte redan är medlem – kostnadsfritt såklart. Klicka här och sedan på ”Gå med i gruppen”
Bästa hälsningar
Ann
__________________
Ann Ljungberg
www.litterarakonsulter.se
www.annljungberg.se