Pitchtävling med Skriva och Storytel

Du behöver inte vara prenumerant av Tidningen Skriva för att kunna delta i deras nya, stora pitchtävling som arrangeras i samarbete med Storytel. Däremot kan du ha stor nytta av att läsa senaste numret av Skriva, där de ger tips till hur man lyckas med det som4 maj tävlingen går ut på: att skriva dels en bra pitch och dels en lyckad ljudbok. Kraven är något annorlunda för att hålla kvar en lyssnare, som kanske samtidigt pysslar med något helt annat, jämfört med en läsare som ger boken all sin uppmärksamhet och kanske investerat ett par hundra i den.

10.000 får den som skriver bästa pitch för att vidareutveckla till synopsis och därefter möjlighet till ytterligare 40.000 i förskottsroyalty för att skriva en ljudbokserie. Samt, förstås, chansen att nå ut med sina texter. Ljudböcker lär vara ett bra sätt.

Det är gott om tid, ända till den fjärde maj nästa år . Lycka till!

Passar inte detta dig så hittar du fler tips på skrivartävlingar här:

Så här står det i tidningen Skriva och på Skrivas hemsida:

• Skriv en sammanfattning av en berättelse du skulle vilja skriva om du vann tävlingen och fick utveckla en hel serie på tio delar för Storytel Original.

• Ditt bidrag ska vara på max 3 000 tecken (inklusive mellanslag). Tävlingen är endast öppen för Skrivas prenumeranter. För att delta: teckna din prenumeration här!

• Skicka in ditt bidrag via formuläret nedan senast den 4 maj 2020.

• Vinnaren presenteras i Skriva # 3-2020.

Tävlingen är ett samarbete mellan Skriva och Storytel.

1:a plats:

10 000 kronor i arvode för att utveckla idén till en synopsis + chans till 40 000 kronor i förskottsroyalty* för en hel ljudboksserie + hörlurar från Urbanears.

2:a–10:e plats:

Hörlurar från Urbanears.

* Som vinnare får du i ett första steg möjlighet att utveckla din pitch till en utförlig synopsis mot ett arvode på
10 000 kronor. Om Storytel därefter vill gå vidare med din idé erhåller du 40 000 kronor för att utveckla din synopsis till en ljudboksserie i tio delar för Storytel Original. Det är upp till Storytel att avgöra om de tar det steget eller inte.


Det här inlägget postades i Skrivartävlingar. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.